onsdag 23 juni 2010

Miljövänliga saker i samhället

Det är riktigt roligt att se Sverige bli mer och mer miljömedvetet, och mer och mer miljövänligt. När jag var ute och reste nyligen upptäckte jag att Max klimatkompenserar för all mat de säljer, hela vägen från tillverkningen av råvarorna till den färdiga hamburgaren. De planterar träd i Afrika för att hjälpa till att förhindra att regnskogen försvinner och för att ge befolkningen en chans att försörja sig.
En annan miljösmart grej jag har hittat nyligen är Sony Ericssons satsning; GreenHeart. I GreenHeart-serien finns ett antal mobiler som är snällare mot miljön, de är bland annat tillverkade i återvunnen plast, de använder vattenbaserad färg, en energisnål laddare och mobilerna är fria från farliga kemikalier! Min gamla mobil är över fyra år gammal, så när jag såg denna slog jag till och skaffade en GreenHeart Hazel!

Det enda negativa jag kan säga om den här mobilen är att jag hade blivit ännu gladare om den funnits i grönt också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar