torsdag 17 juni 2010

En vecka på vift

Jag har spenderat den senaste veckan uppe i Norrbotten hos min mamma. Min syster tog studenten i fredags och så passade jag på att gå introduktion inför sommarjobbet på ett äldreboende.
Vi får se hur det går när jag ska jobba där uppe senare i sommar, tycker att det är jobbigt att inte vara hemma med mina egna rutiner i mitt eget hem. Och med mina små katter och min sambo!

Jag råkade iallafall ut för flygstrejken igår. Hade bokat flyg hem klockan tio, men fick reda på i tisdags att det flyget skulle ställas in. Så jag bokade snabbt om ett flyg till klockan tre samma dag istället. Det blev två timmar försenat men jag kom hem! Och jag är så glad att jag fick komma hem igår som planerat att jag inte bryr mig om att jag fick sitta och vänta.

Jag är inte arg på piloterna som strejkade, inte ens irriterad. Jag förstår varför de strejkade. Varför ska inte de få känna trygghet på jobbet? Det de gör påverkar rätt många andra och då förtjänar man att inte utnyttjas för andras vinning. Får jag bara tillbaka pengarna för den inställda flighten så är jag nöjd! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar