fredag 4 juni 2010

Förvarar bananer på balkongen!

Imorgon är det Gnestadagen, och då kommer jag och Kukka stå och dela ut Miljöparti-pins och rättvise- och kravmärkta bananer! Och naturligtvis svara på frågor om någon undrar något :)
Jag tror det är bra att Miljöpartiet visar att vi är delaktiga i Gnestas aktiviteter, att vi bryr oss om Gnestas invånare och Gnestas kulturliv såväl som miljö (en vanlig fördom mot Miljöpartiet är just att vi är ett enfråge-parti som bara bryr oss om miljö, vilket inte är sant även om vi tycker att miljö och klimat är mycket viktigt!)
Det ska bli intressant, det blir det första eventet för Miljöpartiet jag är med i förutom medlemsmöten och valsamordningsmöten.

Idag kom jag fram till att jag inte vill läsa spanska. Jag kommer inte överens med sättet man lär sig moderna språk på på universitetsnivå. Jag vill ha en lista med ord och fraser och sen försöka pussla ihop dem, men på universitetet ska man genom att läsa texten/lyssna på när läraren pratar själv klura ut genom de tre ord man kan vad resten av orden betyder. Det är min version av naken-i-klassrummet mardrömmar.
Så jag funderade, ska jag strunta i hur jag känner och läsa spanska eller ska jag "swallow my pride" och göra nåt som jag faktiskt kan tänka på som intressant och roligt inför lektioner? Valde såklart det senare, och gjorde en sen ansökan till en biologikurs istället. Förhoppningsvis är det inte supermånga som sökt så jag får läsa den :)

Nu ska jag plocka in bananerna från balkongen, solen som skulle få dem att mogna lite mer har gått ner och de trivs nog bättre inne i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar