söndag 6 juni 2010

Låt hundarna vara!

Jag blir så irriterad på Aftonbladets hetsjakt mot så kallade "kamphundar"! Det gör ju inget annat än utökar människors okunskap om hundar och varför hundar gör som de gör och därmed ökar risken för att hundar attackerar människor.
Om man ska göra något borde man istället införa test för att få skaffa hundar som anses vara "kamphundar". Test för att se om man förstår varför hunden gör som den gör, hur man tränar hunden till att bli harmoniserad och hur man bemöter andra människors okunskap. För det är faktiskt i majoriteten av fallen människors fel att djur beter sig som de gör.
Jag har två kissar nu, men vill väldigt gärna ha en hund i framtiden också. När jag är färdigutbildad och har lite mer stabil ekonomi samt kanske ett hus med en trädgård hunden kan springa omkring i. Eller ska man kanske säga hundarna, känner jag mig själv kommer det nog inte bli bara en! :)

Just nu ligger Dobermann (bild lånad från vovve.net) högt upp på listan. Dom är så otroligt vackra!
Men jag är rätt kär i Grand Danois också, så man får väl se vad det blir när den dagen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar