måndag 21 juni 2010

En touch av lättnad och sen tillbaka till oro igen

Jag mailade lite med en studievägledare för Kombinationsprogrammet och frågade om jag behövde göra en ny ansökan till programmet för att byta till Biologi som förstaämne, och hon var så hjälpsam att hon flyttade min panik-ansökan inför hösten till rätt kategori - den för Kombinationsprogramsstudenter. Jag hoppas jag får lite förtur fast jag ansökte lite sent! Och det var upp till den ansvarige för programmet om jag kunde hoppa till Biologi istället. Får hoppas att det går, annars får jag göra en ny ansökan. Så till hösten hoppas jag att all info jag behöver till mina studier finns på BIG! (Institutionen för Biologisk Grundutbildning)
Så det var en lättnad. Nu känns det som att mina chanser för att läsa biologi i höst blev bättre. Nu är det bara sommarjobbet att oroa sig för. Jag är verkligen dålig på gamla människor och barn. Eller jag är inte dålig på att hantera barn och "seniorer", de brukar oftast tycka väldigt bra om mig, problemet är att jag inte tycker om dem. Eller snarare att jag inte vet hur jag ska bemöta dem. Jag tycker det känns nedvärderande att prata med dem som att de inte fattar nåt, sådär övertydligt som man pratar med barn och gamla. Och därför blir jag lärare till 16-19åringar, inte lärare till femåringar eller sjuksköterska på ett äldreboende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar