lördag 3 juli 2010

Värme, balkongfix och ett par steg närmre namnbyte

Puh, varmt idag. Jag: vi cyklar och handlar nu (kring tio) innan det blir jättevarmt!
Fetmiss, det var redan jättevarmt. Men det gick bra iallafall, vi smälte inte bort.
När jag kom hem bestämde jag mig för att möblera om lite på balkongen, tomaterna såg väldigt inklämda ut i sitt lilla hörn, och jag tänkte att de kanske ville ha lite mer sol för att få finfina tomater:

Och jag hittade blommor på tomatplantorna! Det betyder att det är tomater på väg. Jag har varit rätt bekymrad när jag inte sett minsta lilla tecken att de kommer att bära frukt, men nu är jag hoppfull! :)

Solrosorna växer så det knakar:

Jordgubbsplantorna har kommit igång lite mer nu också, det kanske till och med blir lite jordgubbar i år:

Det blev lite mer space så man inte känner sig attackerad av grönt när man sitter, utan kan titta på de fina solrosorna när de (förhoppningsvis) börjar blomma.


Jag har fått två brev som har med namnbyte att göra också! Ett utdrag ur kyrkobok för min mormor:

Och ett personbevis för mig där mina föräldrar står med (tre sidor så orka bild).
Nu väntar jag bara på ett utdrag ut kyrkobok för min mamma, så har jag hela härledningen jag behöver. Det känns helt galet att jag kommer heta ett annat namn nästa år (förhoppningsvis). Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar