söndag 4 juli 2010

Hembesök och hemmabygge

Idag kom veterinären förbi (en timme tidigare än han sagt så jag blev lite stressad). Mo gömde sig på balkongen och sprattlade väldigt mycket när jag plockade upp honom men veterinärens magiska händer fick honom att lugna ner sig och han blev vaccinerad. Jag säger magiska händer eftersom de två senaste veterinärerna vi tagit våra katter till har varit män på ca 60 år med vitt hår och skägg, och de har båda haft ett sånt magiskt sätt att hantera katterna på! Såfort de kommer in i rummet blir katterna helt harmoniska och när veterinären tar i katten för att undersöka öron, tänder, tassar, mage osv låter katten snällt sig pillas på. Helt otroligt! Försöker man sig på det hemma riskerar man både rivmärken och att bli fräst på. Nu är det tre år tills Mo ska vaccineras nästa gång också, så vi har gott om tid på oss att rehabilitera honom och få honom att övervinna sin bur/bil- skräck.

Efter veterinären gått var jag såå varm att jag blev förbannad. Och när jag blir förbannad ser jag allt i lägenheten som är ostädat, osorterat, eller ogjort. Nu fastnade jag på brädhögen i hallen. Brädhögen kommer från en bänk jag och pappa byggde när jag och Robin bodde i Linköping. Lägenheten vi bor i nu är mindre än den i Lkpg, så bänken ryms inte. Så tidigare i vår sågade vi den mitt itu och ställde ut ena halvan på balkongen.
Jag fick idén att ersätta den fula kartongen vi samlar pantflaskor i med en låda byggd av den obrukbara halvan efter bänken så jag tog ner brädorna i lägenheten, och sen hände ingenting. Så nu byggde jag klart den. I hettan i lägenheten, och mitt humör blev inte bättre förrän det blev tygdags och jag fick utlopp för ilskan genom att aggressivt häfta fast tyg.
Detta är det färdiga resultatet:

Nu är jag lugn och på gott humör igen, och är väldigt nöjd med vad jag åstadkommit idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar