fredag 20 augusti 2010

Hemma igen!

Äntligen hemma igen, och inget illa om min mamma och bror som följde med ner men det är rätt skönt att de åkt så man kan återgå till sitt vanliga liv igen.
Men såklart kunde man inte bara få komma hem, kylen strejkade i helgen och håller undefär tio grader plus. Vilket inte är bra för exempelvis mjölk och köttfärs, believe you me. Men jag ringde till värden igår som skickade en elektriker direkt, han trodde att det är nåt med termometern (eller nåt sånt) så han ringde och beställde en sån. Det tar dock ungefär en vecka att få hit så nu har vi fått en liten lånekyl som står så vackert i hallen och blir kall just nu. Så såhär ser det ut i vår hall just nu:

Kartongen står där för att förhindra att kissarna försöker klämma sig in bakom kylen.

Annat som hänt.. Jag provsmakade min första egenodlade, ekologiska (hemekologisk, i.e. odlad i ekologisk jord och boostad med ekologisk växtnäring) tomat igår! Såklart ska ni få se en bild på den lilla skönheten också;

Den bilden fick bli extra stor, jag kände mig lite lurig och ville leka med ironin att nåt så litet som en körsbärstomat skulle få vara störst för en gångs skull. Det växer och knakar på tomatplantorna och jag hoppas att få smaka på en liten röd körsbärstomat också innan säsongen är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar